Överkroppsträning

12 Nov

Hej,

Ikväll var det fokus överkropp, ett av mina prio-områden!

Körde följande:

Övade på att stå på händer, tack Jenny för alla tips! Hon får det att verka så lätt!

Sedan HSPU med händerna på varsin 20kg viktplatta för att komma lite djupare, 4 varv med 5st och sakta ner men med kipp upp.
Vila 60 sek, sedan 15 snabba hantelrodd, 14kg/hand. Vila 90 sek.
Dessa två övningarna gjorde jag alltså 4 varv av.

Efter det, sittande axelpress med stång bakom nacken, 30kg, sakta ner, snabbt upp. Vila 90 sek, sedan så många strikta pull ups jag kunde. Vila 90 sek.

Även fyra varv av dessa två övningarna. Jag klarade 11, 9, 8, 7 av de strikta.

Passet avslutades med en metcon:

På minuten i 10 min:
5 burpees
4 HSPU

Puuh! Riktigt kul pass som var tuffare än vad det såg ut på pappret!

20121112-201052.jpg

Kommentera

