Galet Numi-pass

17 Nov

Varken jag eller Ellinor hade någon satt programmering idag så vi hängde på Elins pass som Numi satt ihop. Galet kul att vi alla körde ihop! Vi var ett helt gäng som körde, förutom oss tre körde även Rakel, Karin och Emelie.

Vi inledde med OTM (on the minute):

8 clean an jerk på 30 kg i 4 min, vila 1 min.

6 clean and jerk, 40 kg på minuten i 4 min, 1 min vila.

4 clean and jerk, 50 kg på minuten i 4 min.

Sedan:
5 x 5 push press, explosiva touch and go, 40-45 kg

2 x 5 thrusters 35 kg
2 x 5 thrusters 40 kg
2 x 5 thrusters 45 kg
Även dessa snabba och explosiva.

Sjukt jobbigt! Men som om detta inte var nog kom en ännu jobbigare metcon:

2 varv på tid av:

40 Wall balls, 14 lbs
30 box jumps, 40 cm
10/10 enarmsryck med kettelbell, 16 kg
10 burpees

Första varvet gick på runt 4 min, kommer faktiskt inte ihåg min sluttid men tror det var runt 10 min? Ellinor kom först i mål följt av mig, Elin och Rakel.

Riktigt kul att vi alla körde ihop! Det kommer vi göra fler gånger!

Och grattis igen Elin som fyller år idag!!

20121117-223927.jpg

Kommentera

