RX passet!

5 Dec

20121205-215626.jpg

vad är det för magi som döljer sig bakom denna dörr…

Det var med glada steg jag pulsade till Nordic idag.
Jag hade inte vart där på så länge att jag verkligen såg fram emot att träffa alla och framför allt gå på RX passet.

Det bestod av teknik i handstående gång med Björk. Hon gjorde massa roliga och bra övningar för att förbereda axlar och bål.

Sen tog Rickard över och vi körde Barbell Diane…

21-15-9 av
Marklyft 100/70kg
Push press 50/35kg.

Herregud va tufft det var. Jag fick verkligen andnöd- kändes som jg inte kunde ta in någon luft alls. Har aldrig kännt så kraftigt tidigare.
Kom in på tiden 3:51.

Sammanfattningsvis så föredrar jag riktiga Diane med handstående istället för push pressar.
Tack för mig!
Må gott!

20121205-215513.jpg

härliga Crossfitmode 😉

Kommentera

