Tungt med Pull Ups!!

14 Dec

Ännu en fredag som börjas på det bästa sätt man kan önska sig!

Mötte upp inga andra än Christian och Richard imorse på Nordic och körde på som vanligt!

Vissa ställer frågan om hur jag kan vara så pigg och glad på morgonen!?

En gissning är Fitnessgurus Pre-Workout! Men att även få spendera morgonen med dessa mäktiga atleter och individer gör en glad o pigg! Dom gångerna man inte får chansen att hänga med dessa grabbar på morgonen, ja då är man inte lika pigg o glad 😉

Dagens programmering för mig var:

5x
Back squat @ 20X1 4-6 rep vila 2 min
Vikt: 100 – 110 – 120 – 130 – 135 kg (PR- 5 reps) 😀

Strikta pull ups AMRAP vila 2 min
Antal: Kom upp till 11 st varje gång!

4X
Sumo DL @ 30X1 6-8 rep vila 2 min
Vikt: 100 – 110 – 115 – 120 kg

Ring rodd @ 30X2 8-10 rep vila 2 min

 
4x
KBS @ 20 (med en hand) 8/8 rep vila 2 min

 

En tung dag, men det jobbigaste för dagen var Pull Upsen! Efter att inte ha kunnat göra några pullups på över 3 månader (Då handen varit gipsad) så känns det som att jag aldrig gjort pull ups förut! Greppet var inte min starkaste sida idag! Men det gick ändå bra och sakta men säkert kommer greppet tillbaks!
 

image

Hoppas att ni alla får en underbar helg!!! 

Kommentera

