God Jul!

24 Dec

20121224-163005.jpg

Julträning på längdskidor.

500 m backintervaller x5

Sen 4km ”lugn” Åkning

Mitt i 2:à intervallen började jag tänka…
– varför kan inte jag bara åka lugnt och känna in skidåkningen såhär första gången på året?? Varför ska det alltid vara så jobbigt och tufft?
Jag kände mig sjukt grinig i starten på vårt träningspass. Jag frös så sjukt mycket om fingrarna, snoret rann och jag var irriterad på Per för han tyckte vi skulle köra så långa intervaller. Men ju mer jag kom in i åkningen och fick upp värmen så kom de positiva tankarna fram!
Fick be om ursäkt efteråt för att jag var så grinig i början!

Nu känns det iallafall jättebra! Ju jäkligare träningspass desto skönare känsla efteråt. Det brukar jag alltid säga till mina kunder… 😉

Ha nu en fortsatt bra Julafton och ha inte dåligt samvete för det ni stoppar i er idag! ( med undantag för mina kunder som ska vägas in efter jul…)
-Tänk såhär, det är inte det vi stoppar i oss mellan jul och nyår som stället till det. Utan det vi stoppar i oss mellan nyår och jul…

Kommentera

