Godisgrisar är vi allihopa.

4 Jan

Även om vi må hålla en hyfsat hälsosam fasad här i teamet så är sanningen att de flesta av oss är svåra sockertorskar. Men det ska det bli ändring på. Jag och Rickard (än så länge) startade precis ett bet som innebär att den som äter godis får göra 100 burpees. Vi får dock unna oss en godissäck en gång i månaden. Vilka är på???

I övrigt så har jag, som de flesta, varit sjuk över jul och nyår. Sjukt drygt och jag tror att jag slog någon form av PR i antal träningsfria dagar (8). Nu är jag dock så smått tillbaka och har tränat i några dagar. Och det kanske inte alltid är så dåligt med vila då jag har slagit några PR de senaste passen:

1000m rodd – 2:56
Split Jerk – 145kg

Rodden var en näradödenupplevelse medan Split jerken kändes hyfsat ”lätt”. Men inte så snygg:

//Andreas

11 svar to “Godisgrisar är vi allihopa.”

  1. Mads januari 4, 2013 den 1:39 e m #

    Frågor på det där vadet du och richard har kokat ihop!

    1- var du tvungen att avslöja att vi är sockertorsk allihop:-)
    2- Hur länge får man äta av den där säcken? Jag ser en möjlighet här för att köpa 5-6kg och sedan envisas med att jag bara har köpt en ”godissäck”!!

    Mvh

    torsk numero uno!

  2. Javad januari 4, 2013 den 1:47 e m #

    Jag skulle precis ställa liknande frågor Mads!! Vad är det som gäller?? Och räknar Ni choklad (70 procent och uppåt) som Godis??? 🙂

  3. Petra januari 4, 2013 den 2:17 e m #

    Du är grym Andreas :).

    Jag antar att ”säcken” ska ätas på en gång = samma dag? Skulle vilja se Mads klämma i sig 5-6 kg då ;).

    Angående att vara sjuk över jul och nyår så tillhör jag uppenbarligen inte ”de flesta” då jag varit oförskämt frisk och kry. Är det dags för dig att prova att dricka lite Aloe Vera kanske? ;).

    Lite om Aloe Vera drycken ifall jag glömt säga det …
    • Stärker tarmslemhinnan och hjälper därmed kroppen att behålla sitt naturliga försvar
    • Förbättrar upptaget av vitaminer och antioxidanter från kosten
    • Motverkar för mycket magsyra
    • Ökar ditt proteinupptag
    • Innehåller 75 kända vitaminer och näringsämnen

    Vi ses snart i boxen!

  4. Chrilli-Vanilli januari 4, 2013 den 2:52 e m #

    Gäller det även Hamburgare? Om inte så kan jag vara på utan prob 😉

    • Andreas januari 4, 2013 den 2:54 e m #

      Godis är en sak, men ingen rör mina hamburgare! Det får man fortfarande äta hur många som helst.

  5. Andreas januari 4, 2013 den 2:53 e m #

    Haha! OK, regeln lyder att säcken måste intas under en och samma sittning. Med fördel förläggs detta tillfälle i samband med roadtrip med teamet :).

  6. Javad januari 4, 2013 den 6:32 e m #

    Jag är på :).

  7. Mads januari 5, 2013 den 9:02 f m #

    Jag är definitivt på!

    Vad sägs om att dessutom donera 500 SEK till valfri välgörenhet för varje gång man torskar?

    Mads

    • Richard januari 5, 2013 den 9:27 f m #

      Sådärja, cash is king!

    • Javad januari 7, 2013 den 9:29 f m #

      O yeah! 100 burpees plus 500 sek till välgörenhet!!!

      Då köööör vi! 🙂

  8. Christian januari 6, 2013 den 5:18 e m #

    huva! DÅ kommer jag bli luspank. Är det någon som är kung på självbedrägeri så är det jag! 😀

Kommentera

