Yes, I can!

19 Feb

Markus "Everyman"

Tjena, Markus aka Tjingen här – killen som gått med på att träna crossfit 180 dagar i sträck.

Under kommande sex månader kommer jag att tränas och utbildas i crossfit av killarna och tjejerna på CrossFit Nordic på Odenplan. Det känns fantastiskt roligt! Det finns bara ett problem, och det är att jag inte tränat på elva år och älskar snabbmat. Jag är 187cm lång, väger in på ”mäktiga” 56 kg och musklerna mina har jag inte sett på ett decennium. Men detta ska det bli ändring på och jag är faktiskt redan igång med träningen!

Nu i början kommer jag köra ca tre dagar i veckan och mina matvanor kommer också att ändras rejält. Hej då chips, cola, hamburgare, tacos & pizza… Kommer sakna er men vet att vårt break-up är nödvändigt. När jag blir lite mer varm i kläderna och inte behöver sitta i omklädningsrummet i en kvart för att kunna ta av mig tröjan (detta hände mig på första träningen) kommer jag öka träningsfrekvensen. Som grädde på moset kommer jag i slutet av min träningsperiod ställa upp och tävla i tävlingen Tough Viking – ett hinderlopp med funktionella utmaningar.

Framför mig har jag alltså en ordentlig utmaning, men mitt mål är att bevisa att vem som helst kan träna CrossFit, oavsett vilken form eller ålder man är i.

Hoppas att ni vill följa min utveckling här på bloggen och peppa mig på min resa. Känner på mig redan nu att jag kan behöva en hel del pepp… 🙂

Ringarna kallar, vi ses!

/Markus ”Everyman”

14 svar to “Yes, I can!”

  1. Josefin februari 19, 2013 den 4:39 e m #

    Grym du e, Go Go GO! 🙂

  2. Janne J februari 19, 2013 den 6:22 e m #

    Grymt Markus! Ska bli kul att följa – se till att äta mycket & rätt så att kroppen återhämtar sig mellan passen!

  3. Tanja R februari 19, 2013 den 7:38 e m #

    Lägg gärna ut hur dina träningspass ser ut, upplägg osv, och matschemat. Vill också komma igång med träning och kost på ett bra sätt, men varje gång jag kör igång så åker jag på dängförkylning eller så. Så jag antar att jag gör fel..

  4. Y februari 19, 2013 den 8:05 e m #

    Heja Markus! Ser så fram emot att se din utveckling! Och du, jag ska också springa Tough Viking! Så vi kommer att kämpa mot samma mål på samma ställe! KUL!
    Stort lycka till!

  5. Rasmus Ländström februari 20, 2013 den 6:50 f m #

    Kul initiativ! GOGO

  6. Camilla februari 20, 2013 den 8:12 f m #

    Läckert! Nu är det bara att kämpa på! Skall bli riktigt roligt att få följa din resa! Själv började jag i oktober och älskar det!

  7. Rund är också en form! februari 20, 2013 den 1:04 e m #

    Härligt! Kör hårt och lycka till! 😀

  8. Aniika februari 20, 2013 den 1:57 e m #

    Åh vad kul. Stort lycka till!

  9. Team Reebok februari 20, 2013 den 4:38 e m #

    Tack alla för stödet!

    Hej Tanja! Jag är megagrön på träning. Jag vet ärligt talat inte riktigt vad jag gör ännu. Jag bokar in mina pass och bara kör. Kanske inte alltid det smartaste men man måste ju börja nånstans:) Jag har som mål att träna 3ggr/v men skulle det bli 2 så är det inte hela världen har mina coacher berättat för mig. Det är viktigt är att lyssna på sin kropp. Känner jag mig kass en dag så hoppar jag över dagens pass och tar en ordentlig promenad istället med stretching efteråt.

    Jag har som sagt precis kommit igång (tränat 4 gånger hittills) men så fort jag känner mig lite mer varm i kläderna så kommer jag att skriva om vilken typ av träning jag kör, kosttips och andra sköna insikter jag får. Dessa kommer självklart dela dessa med er.

    Hej Y! Kul! Då ses vi där! Kör hårt!

    Peace / Markus ”Everyman”

  10. Cilla februari 20, 2013 den 4:42 e m #

    Men shit vad spännande 🙂 Den här resan vill jag sannerligen följa. Lycka till och uppdatera ofta!

  11. Parre februari 21, 2013 den 7:59 f m #

    Imponerande, men 180 dgr på raken, det innebär ingen semester eller en endaste dag för att resa bort. Chit vilken utmaning! Tummen upp! 🙂

  12. Fredrika mars 20, 2013 den 8:44 e m #

    Superkul att äntligen få följa någon som, precis som jag själv, är novis och otränad! Jag hejar härifrån!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Marcus börjar träna crossfit | uppochhoppa.se - februari 20, 2013

    […] på 56 kilo till 187 centimeter (crazy) så är det en väldigt rolig träningssatsning som Marcus gör. Jag önskar ett stort lycka till och skickar med tips om upphopp och en rejäl […]

  2. Har ni sett det här? « En träningsblogg och lite till - februari 20, 2013

    […] Idag postade Sofy en länk till Marcus börjar träna CrossFit. […]

Kommentera

