Run is fun!

24 Feb

Löpning är nog det enskilt mest hatade momentet i CrossFit om man frågar runt. Har så svårt att förstå varför! Det är ju så lättillgängligt, rogivande och sjukt effektivt. Som igår t ex. Hann inte iväg till boxen men kände ett sug efter att träna. Vad gjorde jag då istället? Jag snörade på mig skorna, gick utanför dörren och sprang. Inte speciellt fort och inte speciellt långt. Kanske landade på 7km och det tog mig runt 35 minuter från det att jag gick utanför dörren tills jag var hemma igen.

”Löpning är ju inte CrossFit, det kan man ju göra själv hemma” är ett skönt argument man som boxägare får höra när det står 5k på schemat. Att man kan göra det själv hemma är jag den första att skriva under på, men gör du det?? Och att det inte skulle vara CrossFit? Det är det dummaste jag hört. 

Bild

 

Ut och spring nu med er!

/Andreas

Kommentera

