Tyngre vikter och några kilo upp

26 Feb
Med skivstång
Två veckor CrossFit, sex träningspass, sveda, värk och några kilo upp.
Så vad har hänt? Ja det kan man undra. Jag äter frukost, och det är nog en del av förklaringen till viktuppgången. Sedan äter jag mycket nyttigare generellt. Snabbmat – no more!

I träningen brottas jag fortfarande med att kroppen inte lyckas göra det hjärnan vill. Träningsvärken är lika fördjävlig som vanligt men jag behöver inte längre rulla ur sängen dagen efter att axlarna fått jobba.

Att inse att jag nu kan köra 15-kilostången på passet istället för den 5-kilos jag fick degraderas till på första passet gör mig superglad, så även om mina sista Burpee Tuck Jumps fortfarande mer liknar ett par slarviga grodhopp än något annat så känns det jäkligt skönt och se att vissa delar faktiskt går framåt. Det finns hopp, och jag ger inte upp!

/ Markus ”Everyman”
2 svar to “Tyngre vikter och några kilo upp”

  1. Janne februari 27, 2013 den 10:30 f m #

    Grymt Markus! Om din målsättning är att gå upp i vikt, så kanske även du borde prova Numi´s monsterfruksot beskriven i inlägget ovan dit:
    Fitnessgurus One Whey Cappuccino, bär, mjölk och jordnötssmör.

    Keep it up och skriv gärna om vilka mål du har med detta projekt?

    • Team Reebok april 29, 2013 den 2:19 e m #

      Tack för stödet, Janne! Kan nog komma en post om hur jag käkar snart. Målet i höst är att ta mig igenom Tough Viking! =)

Kommentera

