Tjejdag på CrossFit Uppsala

3 Mar

I lördags var vi på CrossFit Uppsala! Dagen var ämnad för enbart tjejer och det var ca 35-40 st som dök upp!

Dagen startade med att jag ( Jenny Jacobsen )  berättade om min CrossFit historia. Från när jag startade tills nu, och mina erfarenheter. Framgångar, motgångar, tävlingar, träning, diskbråck, rehab, mat osv..

CrossFit är den roligaste och bästa träningsform jag har testat på. Snabba resultat och man kan lätt mäta dem. Dock så har jag själv upplevt att man ibland känner sig dålig, och blir frustrerad när man inte alltid presterar på topp. Man ser andras framgångar, men står still själv.. Själva tävlandet får otroligt stor fokus och man glömmer lite varför man tränar..

Jag ville ge min syn på detta genom denna ” föreläsning”.

Därefter blev det workshops och rolig träning!

Vi gick igenom marklyft, frivändningar, pullups och handstående.

Otroligt kul dag med massor av framsteg av deltagarna!

Jag hoppas ni hade skoj och fick inspiration =)

IMG_0744 IMG_0747 IMG_0752 IMG_0756 - Kopia IMG_0759 IMG_0732 IMG_0730 IMG_0723 IMG_0720 IMG_0716 IMG_0710 IMG_0700 IMG_0564 - Kopia IMG_0567 - Kopia - Kopia (2) IMG_0560 - Kopia IMG_0566 - Kopia

Tack Linda för vi fick komma till er box, CrossFit Uppsala!

Alltid lika trevligt och vi ser fram emot att komma tillbaka snart!

/Jenny, Camilla och Björk

Ett svar to “Tjejdag på CrossFit Uppsala”

  1. Linda Altemark mars 5, 2013 den 9:04 e m #

    Det var en helt fantastisk dag! Det är alltid härligt att ha Team Reebok i boxen och tjejdagen var verkligen uppskattad. Föreläsningen var inspirerande, rolig och tänkvärd i en skön blandning och den gav dessutom upphov till fortsatta diskussioner både vad gäller träning och kost. Workshops och wodar var också mycket uppskattade och många av våra medlemmar var väldigt nöjda med de framsteg de gjorde under dagen. Flera klarade pullups, handstående och/eller hspu:er för första gången. Tack så mycket Jenny för att du delade med dig av dina erfarenheter och din kunskap. Jenny, Camilla och Björk, tack som fan för att ni ville komma till oss och sprida träningsglädje!

Kommentera

