Nervositet och Spänning inför Reebok CrossFit Games Open 2013!

4 Mar

Då påbörjas en ny vecka! Men det är inte vilken vecka som helst, natten till Torsdag släpps den första passet för Reebok Crossfit Games Open 2013! Jag vet inte hur jag känner mig, det är en konstig blandning av nervösitet och förväntan!
Jag ser fram emot att se vad första passet blir, och det är en hel del spekulationer inför hur CrossFit HQ kommer tänka och programmera. Många säger att förra årets Amrap 7 Minuters Burpee Targets kommer tillbaks! Vad tror du första passet blir?

Idag startades dagen med ett leende på läpparna! Jag mötte upp The Morning Crew på Reebok CrossFit Nordic imorse, och när man träffar dessa grabbar så får man automatiskt ett leende på läpparna som varar några timmar, om inte hela dagen! Det är tack vare Christian och Richard jag orkar gå upp och träna så tidigt på morgonen!

Imorse blev det ett kort pass, men flåsigt! Och det behöver jag!

3x
Amrap Strikta pull ups – sen utan att släppa stången
Amrap Kipping Pull ups
4 min vila mellan varv

Vila 10 minuter

150 m rodd
10 Burpees
150 m rodd
8 Burpees
150 m Rodd
6 Burpees
150 m Rodd
4 Burpees
150 m Rodd
2 Burpees
150 m Rodd

Första delen med Pull Ups var ren styrka, och det var hur kul som helst. Men sen kom helvetet kändes det som! Ett kort pass men riktigt flåsigt! Det var ingen ide att vila mellan övningarna! Det var bara att bita ihop och köra! Även när mjölksyran tog över hela kroppen!!

Bättre sätt att väcka sin kropp på morgonen vet jag faktiskt inte! 😉

20130304_072302

Hur har du startat din dag? Och ser du fram emot Reebok Crossfit Games Open 2013? För det gör jag!!!

Kommentera

