Vad är CrossFit för dig?

18 Mar

Hej gott folk!

Jag har suttit lääänge och funderat. Just om om vad CrossFit är för mig?

Jag kan börja med att tala om hur min vardag ser ut. På dagarna är jag Personlig tränare och gruppträningsinstruktör på Sats Stureplan. Efter många år inom träningsbranchen så har jag hunnit testa otroligt mycket. Jag är en allätare när det kommer till träning. Dans, Yoga, långdistanslöpning osv osv.

Nu kommer min kärleksförklaring till CrossFit. Tack vare dig kära CrossFit har jag blivit så mycket bättre på att dansa, yoga samt en bättre personlig tränare. För det ena ska inte behöva utesluta det andra- vilket är min tolkning på grundkärnan som jag föll för. Dvs snabb, smidig och stark.

Jag orkar på ett helt annat sätt än vad jag någonsin skulle ha gjort om jag endast skulle ha utövat dans för sig och/eller yogat.

Ni ser det är nämligen så att många som undrar varför jag inte är på boxen hela tiden som ”alla andra” crossfittare. Sen när började vi se ”oss” kära Crossfittare endast boxplacerade? Kolla Blair Morrisons ”anywhere fit”.

Det var därför jag föll för sporten från första början. Att ha den tillgänglig vart än vi är- i princip 😉 samt att den skulle hjälpa oss i det övriga vi tycker är askul.

Mina yogapositioner som jag tyckte var asjobbiga förut, är idag betydligt bättre. När man som jag får ta del av en stor massa människor- på de så kallade ”global gym” så får de insyn i vad jag anser är viktigt och ta del utav detta. För hur ska vi nå ut till gemene man om vi ”bara” finns på vissa ställen?

Här har sporten en fantastisk möjlighet att sprida sig från person till person istället för massa galna och hysteriska youtube-klipp på en amatör som hysteriskt sliter i stänger. Då många inte vågar gå till en box, då de tror att de måste vara i superbra form för att närma sig dit. Att varje dag jobba med att döda denna myt är ett heltidsjobb i sig 😉

Så nu har ni fått ta del mer om mina tankar och känslor gentemot denna härliga sport.

Monkey LOVE och Kör hårt på Open ni som kör!

Somayeh Cardeijn

Bild

6 svar to “Vad är CrossFit för dig?”

  1. Ellinor mars 18, 2013 den 8:46 e m #

    Bra skrivet Maye! Jag delar dina tankar.
    Kram

  2. Elin mars 19, 2013 den 6:33 f m #

    ApaÁST 😉

  3. Christian mars 19, 2013 den 7:14 f m #

    Grymt Somayeh! 😀

Kommentera

