Tävlar igen =)

20 Mar

För ett år sedan fick jag reda på att jag hade diskbråck. Det var ca en månad före Regionals.. När jag fick nyheten visste jag inte alls vad jag kunde förvänta mig i framtiden.

Skulle jag kunna träna så hårt som jag hade gjort? Skulle jag kunna tävla igen? Skulle jag bli en Mamma som inte skulle kunna leka obehindrat med min son? Diskbråck läker, men jag kunde inte ta något för givet..

Jag tog ett tävlingsfritt år, och även om det sög så var det verkligen värt det! Man får lite andra prioriteringar, kanske har det med åldern att göra?

Nu ett år senare så har jag inte ont längre. jag fortsätter dock träna smart, då man aldrig vet vad som kan hända..

I oktober förra året började medlemmarna i Team Reebok prata lite smått om att tävla som lag detta år. Jag visste inte alls om jag skulle kunna tävla eller bli en del av laget. Jag ville så gärna, men ryggen behövde bli hel först och jag ville kunna träna obehindrat utan smärta.

Nu.. tävlar jag igen och är en del av detta fantastiska lag =) För mig är det en vinst bara det!

Team Reebok CrossFit Nordic

Jag fortsätter göra mitt bästa i Open, men framför allt vill jag hålla hela vägen och köra gärnet på Regionals och förhoppningsvis Games!! Det är ju där det gäller eller hur?

20130109-214431.jpg

//Jenny

2 svar to “Tävlar igen =)”

  1. Louise tjäder mars 21, 2013 den 11:50 f m #

    Grymt av dig att komma tillbaka som du gjort. En inspiration !!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Hur hanterar du dina Motgångar? | Team Reebok - mars 21, 2013

    […] Ett exempel på en motgång som omvandlats till Framgång är vår egen Jenny som fick diskbråck för ett år sen, men är tillbaks starkare än någonsin idag! Läs den här! […]

Kommentera

