Lite bittert är det faktiskt

23 Mar

Jaha ja, nu pågår Crossfit Games Open och jag är inte med. Jag står på andra sidan som åskådare……om ens det.

Idag var jag förbi Crossfit Nordic för första gången den här Open-säsongen och det kändes sådär måste jag säga. 13.3 gick av stapeln och när jag tänker efter var det inte ens trevligt. Jag ville ju stå där på golvet med de andra atleterna och slita, men det blev ju inte så.

I mer än 6 månader har jag tränat specifikt just för Open och med bara veckor kvar till start drog jag mig ur pga skada. Så att se alla tävlande kämpa, och faktiskt ha kul ihop, gör ont i själen.

Så det blev ett väldigt kort besök dock fyllt med kramar och high-fives från mina kära Crossfit-vänner.

Detta tråkiga mindset kommer förhoppningsvis lättas upp lite ikväll då jag, Javad och vår vän Mattias ska äta kött och dricka vin hemma hos Christian. Det ryktas om hästkött och det är ju inne just nu har jag hört.

20130323-180008.jpg

Okej då, positiva tankar, jag ska ju ändå få titta på Crossfit Games live and direct i sommar.

Simma lugnt kompisar!

Richard

2 svar to “Lite bittert är det faktiskt”

  1. Y mars 23, 2013 den 6:22 e m #

    Sluta gnäll! Du har ju det goaste godiset i påskägget, det trevligaste sällskapet och en resa att se fram emot! ;-).

    Förstår om det känns surt dock! 😦

  2. Louise Crossfit mars 23, 2013 den 7:00 e m #

    alltså det du ska få uppleva är något jag drömmer om!!! Förstår om det är surt att inte tävla men att få åka till games med de underbara människorna ni har i ert gäng!! Keep fighting !! Du är grym!

Kommentera

