Ta det som om det vore träning..

10 Apr

Ja det har jag fått höra många gånger under Open och jag har även sagt det till många andra. Varför är det så svårt att ta Open-passen som om det bara vore ett helt vanligt träningspass? Hur ofta har du gjort om ett pass på träning för att du inte fick det resultatet du ville ha? Aldrig har det hänt mig. Jag är så glad när träningspasset är över och är ivrig att blicka frammåt till nästa pass.

Detta Open gjorde jag om ett pass, det som var AMRAP 7 min av clean and jerk och toes to bar. Jag gjorde om det för att jag visste att jag kunde så mycket bättre. Fick 80 rep första gången och 97 rep andra försöket. Men hade jag gjort om det om det varit på träning? Knappast. Det är galet att det kan skilja så många placering mellan resultaten. Kommer ihåg förra årets AMRAPR 7 min burpees där en burpee betydde sjukt mycket i placeringar och kunde betyda att någon kavlade in eller inte kvalade in till Regionals. Men det är också kul att det är små marginaler vilket betyder att sporten utvecklas och att alla blir bättre.

Nästa år kommer jag säkert göra om fler woddar på Open men nu är det Regionals som gäller för oss och jag är glad att Open är över för denna gången!

//Louise

Crossfit_kalmar_lollo

13.4 hos Crossfit Kalmar.

Kommentera

