Bästa vilodagen

21 Apr

Idag sade programmeringen från Andreas aktiv vila, eller 30 minuters löpning i ”prattempo” för att vara mer exakt. Vädret visade sig ju även från sin bästa sida så det var väl bara att snöra på sig skorna och ge sig ut i solen!?

Till saken hör dock att igår tränade en större del av teamet tillsammans på Crossfit Nordic. De körde bl.a. en clean-stege där de varje minut höjde med 5kg tills de inte lyckades med lyftet. Detta satte sig på min hornhinna då både Númi, Louise och Ellinor satte nya personliga rekord.

Med detta i minnet modifierade jag min aktiva vila en smula : ) Jag sprang från hemmet i Fredhäll in till Nordic vid Odenplan, en uppvärmning på 15-20 minuter.

Väl där började jag värma upp för att rätt snabbt börja Cleana. Jag lyfte följande stege, dock utan tidtagning. 50-70-80-90-100kg. Mitt tidigare pr i Squat Clean var 102,5 och då jag kände mig bra i kroppen lade jag på 110kg. Lätt nervös gick jag fram till stången och BOOOM…..den satt. Jag blev såå glad.

När teamet körde sin clean-stege lyckades Númi krossa sitt pr med 10kg och det kände jag att jag också kunde göra. Jag fick göra två försök innan den satt. Nytt pr är 112,5kg. Jippiiii!!

Det är så fantastiskt vad mycket energi och inspiration jag får från mina bröder och systrar i teamet.

20130421-210833.jpg

Hoppas ni haft en lika bra dag som jag!?

Simma lugnt!

Richard

2 svar to “Bästa vilodagen”

  1. Jenny april 22, 2013 den 6:45 f m #

    Så himla starkt Rickard!!

    • Richard april 22, 2013 den 7:10 f m #

      Tack Jenny, det känns skitkul. Bra pepp ni gav mig i lördags.

Kommentera

