Lördag och teamträning

27 Apr

Det är helg och det innebär teamträning! Vi brukar få till teamträning även i veckorna men det är enklast att synka in allas scheman på helgerna.

Idag körde jag (Louise), Elin, Erik och John.

Vi körde detta:

20130427-141438.jpg

Dagens teammetcon.

Jag och Erik körde ihop och fokus blev på bra och säkra byten. Om stången tappades skulle vi få en minut i tidstillägg. Man körde valfritt antal. På hang power clean låg jag runt 5-10st och Erik runt 10-20. På shoulder to overhead blev det några färre för mig.

Chest to bars körde jag ettor och Erik 3-4st. Väldigt nyttigt att göra många byten så vi övar samarbeten och kommunikationen!

Sen var det kast på vägg med liten boll! Vi skulle träffande en triangel på väggen. Så jäkla svårt! Vi var tvungna att kasta med en hand och fånga medlen andra. Tappades bollen började man om på noll poäng. Erik kastade 9st och sedan var vu nöjda och ville inte riskera att missa och bli nollade!

På double unders räknades det max antal hopp på 3 min men den som fick lägst poäng. Jag fick till 215st.

Vi avlutade dagens träning med att öva teknik på att köra benböj med byten. Tjejerna håller i stången och killar kör benböj, sedan byter vi vikt och killarna kör. Väldigt bra att öva detta inför Regionals.

Grymt kört idag alla!

20130427-141731.jpg

Erik och Elin övar på att kasta boll!

20130427-141738.jpg

Mads fixar trianglar där vi ska träffa med bollen.

20130427-141750.jpg

Delar av vårt team + Lasse

20130427-150945.jpg

20130427-150953.jpg

Eriks och mitt resultat.

Kommentera

