CrossFit och Yoga

29 Apr

Måndagskväll och här sitter jag klädd i en myskänsla hemma. Jag är både mätt och belåten. På många sätt!

Jag älskar verkligen kontraster i livet. Alltifrån konst, klädstilar, mat, vårt tankesätt och träningsform, som jag tidigare har varit inne på 🙂

Mitt mätta sinne och belåtna känsla beror just på att jag har fått ta ut mig extra mycket på träningspasset med Sofia Kärrå ( som jag skrev om förra måndagen). Samt att jag också nu tar min yogainstruktörscertifikat. Här hittar jag mina kontraster. Som jag behöver.
Det är för mig en optimal blandning av två träningsformer som jag verkligen älskar.

Så nu läses det anatomi om igen. Fast på ett djupare sätt 🙂 Så idag har det varit en av de jobbigare passen på länge, då jag har varit och är insnöad på att kirra mitt Yogacert!

Sofia fick äran att lägga upp dagens.
Vi började med thrusters på 45kg och ringdips (strikta) 5×5. Sen blev det
12-10-8-6-4-2 utav följande- Power Clean 50kg, lateralburpees, Push jerk. Sen som bonus slängde hon in 21-15-9 GHD och push-ups. Sådärjaaa!!
Imorgon blir det Yogax2!!

Sen läses det en bok från Dalai Lama som heter ”kärlek”. Ett härligt tips för er som är bokälskare eller för er som vill läsa något vettigt 😉
Vilket långt inlägg det blev!
Så med belåten kvällskänsla sänder jag kärlek till er gott folk! Hääääj så länge.

20130429-213701.jpg

20130429-213724.jpg

20130429-213735.jpg

Kommentera

