Middagstips från Louise

30 Apr

Det är inte alltid lätt att veta vad man ska laga till middag. Jag känner att det oftast blir samma eller liknande mat till både lunch och middag.

Just nu har vi snöat in oss på köttbullar! Väldigt gott, billigt och relativt enkelt att tillaga. Det går ju också att göra större biffar om man känner tiden inte räcker till till att rulla alla bullarna.

Detta var vår söndagsmiddag:
Köttbullar gjorda på nöt och blandfärs, stekt gul lök, kalvfond, soya, salt, peppar, ägg och lite ströbröd. Min kära sambo lagade dessa. Jag har alldeles för dåligt tålamod för att rulla köttbullar. 🙂

Till detta serverades grönsaker och rotfrukter i ugn: morötter, sötpotatis, lök, blomkål, broccoli, champinjoner. Jag tycker om smidig och snabb matlagning och detta måste vara bland det enklaste att göra! Jag brukar göra kylskåpsrensning och lägga i äpplen, vitlöksklyftor, rödbetor.. Det är bara att skiva och sedan på med olja och in i ugnen på 225 grader i ca.20-30 min!

Smaklig måltid!

//Louise

20130430-092703.jpg

Vi gjorde köttbullar på 1.5kg så det blev måånga bullar!

20130430-092722.jpg

Köttbullar är perfekt att frysa ner till senare och äta när man inte hinner laga mat!

Kommentera

