Rutiner eller avsaknaden av dom

12 Maj

I fredags åkte vi till landet för att ”komma bort lite” från stressen i stan.

Det är så fantastiskt att lugnet, stillheten och frånvaron av alla måsten endast ligger 1,5 timmes bilfärd från Stockholm.

Känslan när vi svänger in på tomten, stänger av motorn och öppnar bildörren och möts av tysthet och fågelsång är obetalbar.

Här kan jag såsa runt i vilka kläder jag vill och strunta i att raka mig utan att det gör nåt alls. Alla rutiner läggs åt sidan och allt är jättebra…….eller?!

Är det inte så man vill ha det, ett liv utan måsten, rutiner och tider att passa?

Ehh, nej, inte jag i alla fall. Det är superduperskönt att komma ut i bushen ett tag, men jag blir snabbt rastlös och idyllen börjar sakta men säkert krakellera så fort ungarna inte får lunch i tid eller att sovrutinerna havererar.

Mina egna matrutiner byts snabbt ut mot uppdraget att puzzla ihop barnens dag och det är aldrig bra för mig när det händer. Blodsockret löper amok och jag blir grinig som %*€!!

För att inte tala om träningen. ”Coolt att kunna ta en löprunda eller träna i garaget”! Nej, jag gillar att hålla mina rutiner och åker hellre in till Crossfit Nordic och träffar mina kära vänner.

Det jag kan tycka är skönt är dock avsaknaden av mobil-täckning så jag slipper kolla den senaste Instagram-måltiderna. Fast ska jag vara ärlig så jag gått runt på tomten och letat täckning mer än en gång under helgen.

20130512-122432.jpg

Nä, borta bra men hemma bäst säger jag bara. Jag vill ha mina Paleo-pannkakor på lördag- och söndagmorgnarna. Jag vill brygga mitt Arvid Nordqvist-kaffe i min Moccamaster. Jag vill att ungarna ska gå och lägga sig 19:30 så att jag och min fru får tid tillsammans, bara hon och jag. Jag vill träna med mina vänner i Team Reebok och jag vill hänga med min familj, men på hemmaplan.

Jag älskar att vara på landet, men bara en stund.

Ha en bra söndag.

Simma lugnt!

/ Richard

Kommentera

