Regional Dag 2 är igång – Men hemma i Stockholm kör vi Linda!

18 Maj

Idag är det dag 2 i Danmark och Team Reebok CrossFit Nordic har hittills presterat RIKTIGT bra! Dom vann event 2 som är att hitta 3 tunga OHS inom 7 minuter! Tillsammans fick laget 1170 lbs (=530 kg) och det gjorde att dom tog 2:a placering igår! Och idag tog dom första placeringen i Europa, med endast 3 event kvar…så ser det VÄLDIGT bra ut!

Hemma i Stockholm sitter jag på nålar och inväntar information om hur det går därborta, går runt och refreshar Leaderboarden på Games.Crossfit.Com bara för att se hur det har gått! Förutom att Teamet representerar Reebok CrossFit Nordic, så är det ju ens vänner… Och nervositeten jag har härifrån varje gång jag kollar på Leaderboarden är nog ingenting jämfört med stämningen därborta. Jag önskar att jag var där för att Heja på!!

För Er som har missat detta så sänds Finalen imorgon Live på Eurosport, tror den startar kl 18 eller 19 på kvällen HÄR. Så gå in och kolla på Finalen imorgon, där vi hoppas på att Teamet krossar! 😀

Men oavsett vad så måste man ju även träna, så idag valde jag (frivilligt av någon anledning) att köra Three Bars of Death, dvs LINDA. Vet inte varför jag valde just detta men kändes bra imorse.

Linda är:
For time
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 Reps of:

Deadlift – 1,5 times bodyweight     – 120 Kg
Benchpress – Bodyweight                  – 80 kg
Squat Clean – 3/4 of Body Weight – 60 kg

Ett pass som känns bra när man börjar, men ju längre man kommer så försvinner styrkan och man dör i kroppen! Det jobbigaste för mig var Bänkpressen, resten var inte så jobbigt men efter ett tag försvinner även Koordinationen i kroppen!

Skönt att få den överstökat, och nu fortsätter nervositeten och jag tror tom event 5 startar nu för Team Reebok CrossFit Nordic! GO TEAM!!

Hoppas Ni alla haft en underbar dag, samt helg hittills! Om Ni är i Danmark och får uppleva Reebok CrossFit Games Regionals 2013…HEJA PÅ TEAMET ÅT MIG!

// Javad

Kommentera

