Hoppar bäst som hoppar sist…

22 Maj

Markus & Fredrik

I förrgår var det något som var annorlunda på boxen. Ingen av de jag alltid träffar när jag är där var på plats, något som kanske kan kopplas ihop till vissa händelser i Danmark!

Tränaren för måndagens pass var Javad, upplägget såg grymt ut och jag var taggad. Riktigt taggad. Så taggad att jag på de stillastående längdhoppen gav allt vilket gick jättebra ända tills jag landade och hörde ett högt knak i knät. Lika snabbt som jag hoppade mina längdhopp, lika snabbt fick jag hoppa av passet. Jag fick svinont i knät men håller tummarna för att det inte är något allvarligt.

Igår var jag hos en jättetrevlig naprapat och sjuksköterska som heter Sandra. Jag har också träffat en läkare som var adelsman (i alla fall av hans ring och tjusiga von-namn att döma) och resultatet blev en remiss till röntgen. Trots detta känner jag mig lugn och knät känns faktiskt redan lite bättre. Men jag har lärt mig att man alltid ska ta det säkra före det osäkra, vis av mina erfarenheter sedan överansträngningen i ryggen.

Som tröst köpte jag och min kollega Fredde i alla fall dessa fräcka t-shirts för att stödja Teamet! Ingen här på bloggen lär väl ha missat att Team Reebok CrossFit Nordic vann European Regionals? Det inspirerar! Stort grattis till en EPISK insats!

/Markus

Kommentera

