Mina tankar från helgen!

23 Maj

20130523-094534.jpg

20130523-094153.jpg

<a
Efter den här tävlingshelgen är det många tankar som snurrar i huvudet. Det är alltid en stor upplevelse att tävla och jag blir väldigt påverkad.

Jag vill börja med en återblick från förra året. Förra årets regionals var på samma arena i Danmark. Tävlingen varade då också i tre dagar och då tävlade jag individuellt.
Dag ett och två gick strålande bra och jag låg topp 4. Men dag tre gick helt åt skogen. Jag var mentalt och fysiskt slut och lämnade arenan i gråt och med jobbiga känslor som det tog mig ett tag att bearbeta. Efter detta hade jag ingen som helst lust att tävla igen och trodde inte det skulle gå över. Men det gjorde det och RCFFC i september var en tävling jag verkligen njöt av.

Jag trodde jag hade bearbetat förra årets tävling bra men när jag kom till Arenan insåg jag att det kändes jobbigt och förra årets avslut satte djupare sår än jag trott. Detta fick mig att bli jättenervös så att jag den första dagen hade svårt att njuta av tävlingen för att nervositeten var så stark.

Fredagen började med Jackie och det var min och Andreas gren. Jag hade endast gjort Jackie en gång veckan innan och då var jag inte fullt frisk. Så jag visste inte riktigt hur det skulle gå.
Jag är nöjd med min Jackie tid. Rodde på 4min, körde 27 thrusters, kort vila och sen 23 st. Sen på pull-upsen startade jag med 10 eller 12 och sen bara gjorde jag så många jag kunde så snabbt som möjligt. Här fick jag ganska många bortdömda. Vilket var surt …. Jag kom in på 7:34 och sen var det direkt Andreas tur att också genomföra passet. Det var så sjukt tight i slutet av detta pass och det bara skilde få sekunder mellan alla placeringar. Vi kom in på en 7;e plats.

Event 2 och 3 hade jag verkligen sett fram emot. Vi tjejer skulle först göra ett 3 RM Overhead squat på 7 min och sen Burpee muscle up i 7 min. Vi alla var nervösa för overheadsquaten men det gick väldigt bra. Vi alla fick upp 70,9 kg sen var tiden slut. Här var så nervös att jag kände mig helt darrig i hela kroppen. Jobbigt i en övning man bara vill och behöver vara superstabil =). På detta event kom vi 1:A!

Sen skulle vi till Burpee Muscle up. Muscle up har alltid vart min svaga länk och jag har på två tävlingar blivit helt stående vid de där ringarna. I år känner jag att jag har blivit så mycket bättre på dem, så jag hade inte ångest innan utan kände att nu ska jag fan visa alla att jag har blivit bättre på detta och att det inte är något problem längre. När vi hade övat på detta på träning så gick det jättebra för oss alla och jag missade inte en enda MU eller fastnade.
När jag hoppade upp i ringarna och gjorde mina första tre kände jag direkt att det gick väldigt segt och vart då lite orolig. Jag gjorde ytterligare tre och sen när jag var på min tredje trea så bara tog det stopp. Jag fixade inte den tredje. Jag vart så ställd och besviken på att detta återigen vart ett problem. Jag låste mig helt mentalt vilket stör mig. För om jag bara hade tagit mig samman så hade jag kunnat klara den där sista MU:n. Men jag vart så chockad att detta hände igen… Louise och Jenny var jättestöttande vilket kändes bra och vi fick ändå ihop 26 st. MU fast vi på tränig hade gjort 38… Det var inte bara vårt lag som fastnade på denna och våra killar var så grymma så vi knep en delad 2:a plats på detta event.

På dag 2 var det 30 passet. Alla i laget skulle göra 30 wallballs, 30 chest to bar pull-ups, 30 pistoler och 30 hantelryck 22/32kg.
Här började tankarna nöta innan. Tänk om jag nu fastnar på chest to bar också. Det har jag aldrig gjort innan men mina tankar började spela mig ett spratt eftersom Mu gick dåligt.
Passet gick bra, jag är jättenöjd med alla momenten utom chest to bar pull-upsen. Jag fastnade inte men de gick otroligt segt. Jag kände inte igen mina armar, de hade inte den kraft jag är van vid. Vet ej vad detta berodde på?
Laget kom 2.a på denna gren vilket var superbra!!

Söndagen var min bästa dag. När jag vaknade på morgonen kände jag mig superpigg och i otroligt bra form. Alla jobbiga tankar var borta och jag kände mig bara skittaggad och redo för event 7.
Jag var sist ut i event 7 och tyckte innan att det var lite jobbigt. Men hela söndagen var så rolig och positiv att jag ju närmare passet vi kom bara kände hur adrenalinet höjdes och jag var redo att ge allt. Och det bästa var att jag verkligen trodde på mig själv! Inget skulle gå fel här.
VI vann finalgrenen och alla gjorde superbra ifrån sig. Andreas tog ledningen direkt och när det kom till mig så var det bara att köra. Jag jobbade snabbt men kände mig inte stressad. Jag njöt verkligen av passet! Att få äran att springa imål och veta att vi hade vunnit allt är nog den bästa känslan jag haft!

20130523-094322.jpg

Här är en länk till finalen. 35 minuter in i filmen kan ni se hela vår final.- Enjoy!!

4 svar to “Mina tankar från helgen!”

  1. Ulrika maj 23, 2013 den 9:17 f m #

    Gillar verkligen att du delar med dig av det där som inte bara är kul och glitter och glamour. Sen måste jag säga att dina frivändngar där i sista eventet var väldigt imponerande. Grymt jobbat och grattis till vinsten!

  2. Carro maj 24, 2013 den 1:34 e m #

    Ryser när jag läser inlägget!! Så bra!! Och känslan av att tävla är oslagbar trots att man blir nervös osv. Kul att du förklarar detaljerat! Även eliten har svackor 🙂 ni är grymma!

  3. Ellinor maj 25, 2013 den 7:39 f m #

    Kul att ni gillade inlägget! Jag tycker det är viktigt att dela med sig. Många tror att det är så lätt och glömmer nog bort alla tankar och känslor som många jobbar med! Sen är det ju inte lika för alla!
    Jag önskar att jag har en mer avslappnad men ändå taggad inställning till VM!

  4. Stefan maj 25, 2013 den 4:48 e m #

    Känner att även jag vill stämma in i kören och tacka dig för att du delar med dig av dina hjärnspöken, det inspirerar mig. Jag jobbar själv med mina spöken och på något vis blir jag stärkt och otroligt motiverad av att läsa din story. Tack och fett jäkla lycka till på Games, ni är hjältar!

Kommentera

