Individanpassad träning

26 Maj

Såhär på sluttampen av helgen sitter jag och funderar lite på min träning och försöker samtidigt planera in veckans pass. Inte vad jag skall träna utan när jag ska göra det.

Med två små barn hemma (8 mån och 3 år) känns det ibland svårt att vara borta från hemmet alltför ofta och länge.

Tränar jag de pass som Crossfit Nordic erbjuder blir jag väldigt tidsstyrd och jag måste boka in mig i god tid för att för att få en plats.

Jag får som bekant mitt träningsupplägg av Andreas Lindberg och det är verkligen superbra. Att följa ett individanpassat upplägg gör att jag kan vara flexibel med tid och plats och jag kan välja att t.ex. 10 minuter innan passet göra valet att träna en annan dag. Det är svårt att vara så flexibel om man ska köra klasser.

Andreas programmerar fyra pass i veckan åt mig och dessa kan jag avverka var-, när- och hur jag vill. Vi har en löpande dialog och avstämning av läget och försöker styra träning dit jag vill.

Han är lyhörd och kan verkligen tolka mina mål och få in det i träningsupplägget. Helt ärligt så är varje träningspass med Andreas programmering roligt, ofta utanför min komfortzon och ofta väldigt jobbigt. Jag ser dock resultaten och det gör att varje vecka av träning är kul.

Eftersom jag återrapporterar alla resultat till Andreas medför detta även att jag kämpar extra mycket varje pass

Du som vill ta din träning till en ny nivå (kanske funderar du på att ställa upp i en tävling eller liknande) borde överväga möjligheterna det innebär att få ett individanpassat program. Prata med tränarna på ditt gym och se vad dom har att erbjuda. Om inte de kan hjälpa dig så vet jag flera duktiga tränare som erbjuder coachning på distans.

Ha en fortsatt trevlig kväll och fundera på vad du vill få ut av din träning.

Simma lugnt!

Richard

Kommentera

