Rodd kombinerad med Slamballs ger en underbar känsla

6 Jun

Nationaldagen för med sig Sol och värme! Ute är det underbar väder, varmt och skönt… Och det är inte många som väljer att vara inomhus en dag som denna och det såg man på boxen, inte lika mycket folk på Nordic!

Dagens pass har jag haft lite ångest inför och kände att jag ville få det överstökat. För ett tag sen hade jag 10 km rodd på schemat, och det var inte kul alls! Och jag trodde inte någonting kunde slå den känslan, men jag hade HELT fel. Att kombinera Rodd med någonting kan få kroppen att ge upp efter ett tag, men att kombinera rodd med Slamballs… Det är speciellt!

Det jag körde idag var:

30 Min av:
1 min Rodd (för meter)
1 min Slam Balls (15kg)

Första 4 minuterna kändes jättebra, och då trodde jag att det skulle kännas så hela vägen. Men efter 5:e minuten hände det någonting med kroppen, förutom att pulsen vägrade gå ner, så försvann armarna vid både rodden och slam balls. Men i och med att armarna dog började jag använda mig utav den rätta tekniken, dvs HÖFTEN för att få upp bollen i luften.

Och det här brukar ske i allt jag gör, så fort jag blir trött kommer höften igång och helt plötsligt känns bollen/stången lättare på vägen upp! Tänk på det nästa gång ni kör Clean/Snatch osv…att så fort styrkan i armarna försvinner så brukar höften sätta igång! 😀

Men i slutändan var det ett underbart pass, precis det jag behöver för att få igång mitt flås. Vill även tacka Somayeh för att hon körde detta med mig, ensam vet jag inte om jag hade klarat mig genom det!

Innan jag avslutar måste jag ta upp en sak! Vår egen Christian skrev ett inlägg häromdagen som var så bra! Om varför vi tränar och vad vi egentligen är ute efter med träningen. Har Ni inte läst det rekommenderar jag Er att lägga ner några minuter och läsa det  HÄR. Det är en tankeställare… Tack Christian för det inlägget!!!  

Hoppas NI alla haft en underbar dag och hoppas att kvällen blir ännu bättre!

/ Javad

Kommentera

