Idag lyssnade jag på min kropp!

11 Jun

Jag har ju alltid kunnat pressa mig själv ganska hårt på träning och har återhämtat mig hyfsat bra.

Det är fortfarande så, men det var ett tag sedan jag låg på denna träningsdos där jag pressar mig själv mer än vanligt. Jag känner mig stark, och i bra form, men känner att jag behöver lyssna på min kropp mer nu än tidigare. Jag behöver verkligen ta vara på vilodagarna.

Det kanske har med ålder att göra? Jag känner mig absolut inte gammal. Jag tänker sällan på att jag är 38 år, ( det är visserligen inte så gammalt =) men kanske ska man ta med det i beräkningarna ibland? Jag behöver ta med i beräkningarna att jag hade diskbråck förra året. Jag har barn, det är sällan jag lägger mig på soffan och kopplar av.

Tex igår så skulle jag köra ett pass, men redan på första delen av passet så kände jag att min kropp inte ville träna. Otaggad kanske då jag körde själv, men jag kände redan i söndags under passet att jag var lite seg i kroppen.

Då tog jag ett vuxet beslut! Avbröt träningen och gick och tog en behandling istället =) Det behövdes kan jag tala om!

Kvalitet istället för kvantitet! Nu känner jag mig dessutom taggad och redo för dagens pass tillsammans med Numi och Erik!

Christian skrev ju i i sitt fantastiska inlägg om att träning ska vara kul och hälsosamt! Och det är ju helt rätt!

Jag vill fortsätta träna och tävla så länge jag kan och känner att det är kul.

Den 15:e juli drar vi till USA och CrossFit Games 2013. Tills dess ska jag träna hårt, men smart =)Your Body Machine

Kommentera

