Tillsammans blir vi bättre!

12 Jun

Kommer inte ihåg riktigt när vi bestämde oss för att tävla i lag men tror det var ganska snart efter det att Numi kommit hem från Crossfit Games förra året. Då kändes det mer som en kul grej, att vi ville tävla ihop för att det skulle bli så kul! The more the merrier! Och det stämmer. Att tävla i lag är väldigt mycket roligare.

Men när jag sa ja till att tävla i lag tänkte jag inte på hur mycket jag själv skulle utvecklas som atlet. Tror inte jag någonsin har tränat så bra som jag gör nu tack vare laget eller känt mig så stark. Vi tränar mycket tillsammans och då blir träningen snäppet bättre, mer intensivt och jag ger de där extra procenten. Känner även att min teknik blir bättre och bättre i de flesta övningarna för det är oftast någon från laget på Nordic när man tränar som kan ge pointers, det där lilla extra tipset som gör att lyftet blir effektivare eller att det helt plötsligt blir lätt att göra paralette HSPU. Eller relativt lätt. 🙂 Härlig känsla när alla vill hjälpa alla att bli bättre.

Och man måste inte träna ihop bara för man ska tävla ihop som lag. Gå ihop några stycken och kör ihop!

OHS

Better together!

alla

//Louise

Ett svar to “Tillsammans blir vi bättre!”

  1. Margery maj 14, 2017 den 9:32 e m #

    You have the monopoly on useful inoetmarifn-aron’t monopolies illegal? 😉

Kommentera

