Är du tuff nog för Tough Viking?

27 Jun

20130627-133757.jpg

I Stockholm den 1 september iår är det dags för Sveriges första Tough Viking! Jag, Andreas Lindberg, Elin och Christian från Team Reebok ska delta i det som lag!!
Loppet är på gärdet i Stockholm. De slår upp en 12 km terrängbana som innehåller 15 olika hinder som man ska ta sig igenom. Hindren är olika. Exempelvis en istank, en elektrisk bana, armgång, plank att ta sig över m.m.

För mig är detta superkul. Jag tycker att ren löpning är ganska tråkigt men med sådana här utmaningar längst vägen så känns det superkul och utmanande.
Om man tänker på hur jag tränar och vad jag vill att min kropp ska klarar av så är detta lopp en jätterolig utmaning för mig. Allt som jag gör i gymmet får jag nu utlopp för på ”riktigt” och det känns superkul att kunna använda min styrka på detta sätt.

Loppet är inspirerat av det amerikanska loppet Tough Mudder.
Se en film från det HÄR. Så förstår ni lite vad det handlar om.

20130627-134139.jpg
bild över banan

Ska du va me??
Anmälan här

Kommentera

